Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Nog geen lid? Registreer hier
Zoeken
Deel dit MPI List
X

Omgaan met zwangerschapsklachten en ongemak

Naarmate je lichaam verandert, kunnen er zwangerschapsklachten en ongemak ontstaan, vooral in je rug, benen en voeten. Het goede nieuws is dat er manieren zijn om je zwangerschapsklachten te verlichten. We hebben een handige lijst met strategieën opgesteld om hier mee om te gaan.

Alle tips voor nieuwe ouders
  • Vermijd het tillen van zware dingen - dit kan iemand anders beter doen.
  • Als je iets moet optillen, buig dan je knieën en hou je rug recht.
  • Probeer een ondersteunend zwangerschapskussen voor je bureaustoel of bank.
  • Draag platte, ondersteunende schoenen om je gewicht gelijkmatig te verdelen.
  • Overweeg prenatale yogalessen voor veilige, zachte manieren om je rug te strekken.
  • Zorg voor wat lichte lichaamsbeweging, zoals dagelijks 30 minuten wandelen.
  • Neem ook veel rust, vooral als de uitgerekende datum dichterbij komt. 
  • Ga in een warm bad om de pijn te verzachten en je spieren te helpen ontspannen.
  • Buig, strek en draai je voeten zachtjes om krampen in de benen te voorkomen.
  • Dikke enkels? Drink voldoende en rust uit met je voeten omhoog.
  • Als je pijnbestrijding nodig hebt, kun je meestal paracetamol nemen tijdens de zwangerschap, tenzij je huisarts of verloskundige zegt dat je dit niet moet doen.
  • Vraag bij bekkenpijn hulp aan je huisarts of verloskundige, zij kunnen je doorverwijzen naar een fysiotherapeut.
  • Als je denkt dat je weeën hebt, lees dan onze checklist Voortekenen van de bevalling. 
Zoeken

Nog steeds niet gevonden waar
je naar op zoek bent?

Probeer onze nieuwe zoekmachine. We hebben altijd iets voor jou.

Log je hier in

Log je in en beleef het avontuur met Nestlé Baby & me