Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Nog geen lid? Registreer hier
Zoeken
Deel dit MPI List
X

Omgaan met gevoelens van angst in het eerste trimester

Last van gevoelens van angst in het eerste trimester? Je bent niet de enige, 1 op de 10zwangere vrouwen ervaart dit zwangerschapssymptoom in het eerste trimester. Zo kun je je gevoelens onder controle houden.

Alle tips voor nieuwe ouders
  • Praat met de mensen om je heen. Het kan echt helpen. 
  • Voel je niet schuldig of beschaamd. 
  • Blijf actief als dat kan, het is goed voor jou en de baby.
  • Probeer te rusten als het nodig is.
  • Maak minstens één keer per dag wat tijd voor jezelf vrij. Neem bijvoorbeeld een warm bad of luister een podcast tijdens een wandeling?
  • Vraag vrienden en familie om hulp bij praktische zaken. Koken, winkelen, voor de kinderen zorgen, alles wat kan helpen om de last te verlichten.
  • Spreek af met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Vraag je zorgverlener of verloskundige naar forums of praatgroepen.
  • Neem niet te vaak een koffiepauze. Drink zo min mogelijk cafeïne tijdens de zwangerschap. 
  • Eet goed. Goede voeding is essentieel. Nu, meer dan ooit.
  • Maak tijd om goed voor jezelf te zorgen Probeer aanvullende therapieën zoals ontspanningsmassage of meditatie. Mindfulness-apps kunnen nuttig zijn. 
  • Probeer eenvoudige ademhalingsoefeningen te doen tegen stress.
  • Plan vooruit. Door elke week kleine stapjes op te schrijven, kun je de controle weer terug krijgen.
  • Als je je overweldigd voelt door het vooruitzicht een ouder te worden, kijk dan eens naar onze checklist om je emotioneel voor te bereiden.
  • Neem contact op met je huisarts als je meer hulp nodig hebt.
Zoeken

Nog steeds niet gevonden waar
je naar op zoek bent?

Probeer onze nieuwe zoekmachine. We hebben altijd iets voor jou.

Log je hier in

Log je in en beleef het avontuur met Nestlé Baby & me