Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Nog geen lid? Registreer hier
Zoeken
Deel dit MPI List
X

Wat is gezonde voeding bij borstvoeding?

Als je borstvoeding geeft, is gezonde voeding belangrijk omdat de voeding net zoveel invloed heeft op je baby als op jou. Tips voor wat je niet moet eten als je borstvoeding geeft en wat je wel moet eten als je borstvoeding geeft.

Alle tips voor nieuwe ouders
  • Eet een evenwichtige voeding, rijk aan vezels, ijzer, vitamine C en calcium. Het is belangrijk om tijdens de borstvoeding niet op dieet te gaan. 
  • Wat fruit en groenten betreft, deze worden sterk aanbevolen. Spinazie, waterkers, witte bonen bevatten veel ijzer. Broccoli, spruitjes en groene kool zijn uitstekend omdat ze veel vitamine C bevatten. Tenslotte zijn Chinese kool, venkel, broccoli en spinazie een bron van calcium. 
  • Beperk uw dagelijkse dosis cafeïne, want die kan uw baby wakker houden. Een maximum van 2 koppen koffie per dag wordt aanbevolen. 
  • Het wordt aanbevolen om tijdens de borstvoeding alle alcohol te vermijden.
  • Als je uitsluitend borstvoeding geeft, heb je de eerste zes maanden 500 calorieën extra gezonde voeding per dag nodig.
  • Probeer ook granen te eten. Wij bevelen 30 g havermout of 2 sneetjes meergranenbrood per dag aan. 
  • Drink ten minste 2,2 liter, of 9 glazen, water per dag. Het kan nuttig zijn om een glas naast u te houden tijdens de borstvoeding.
  • Moedig ijzerhoudende voedingsmiddelen aan, zoals linzen, kikkererwten, spinazie, rood vlees, waterkers, witte bonen, hazelnoten, walnoten of pistachenoten. 
  • Eet genoeg calcium. De aanbevolen hoeveelheid is 950 mg per dag. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan calcium zijn onder meer emmenthal, melk, spinazie en broccoli, sardines en yoghurt. 
  •  Vitamine D aanmoedigen tijdens de borstvoeding.
  • Vermijd het eten van kwikrijke vis, zoals haai, zwaardvis of marlijn.
  • Kies goede vetten. Vette vis is uitstekend, evenals met DHA verrijkte eieren, hazelnoten, walnoten, en koolzaad-, vlas-, olijf- en zonnebloemolie. 
  • Bereid, voordat je naar bed gaat, wat gezonde snacks voor om te eten tijdens de nachtvoedingen. 
  • Doe de voedingsquiz voor borstvoeding gevende moeders om je eetgewoonten te testen!
Zoeken

Nog steeds niet gevonden waar
je naar op zoek bent?

Probeer onze nieuwe zoekmachine. We hebben altijd iets voor jou.

Log je hier in

Log je in en beleef het avontuur met Nestlé Baby & me